Vaste Installatie
CAMERA - WAND/PLAFONDOPLOSSINGEN




AV MOUNTING SOLUTIONS

SmartMetals Mounting Solutions is ​
​onderdeel van de Vogel's Groep.

Lees meer...

 

Wie kan SmartMetals producten kopen?

SmartMetals heeft een netwerk van distributeurs in Europa aan wie zij haar producten verkoopt. SmartMetals verkoopt niet direct aan eindgebruikers. 

Heeft u interesse in onze producten, neem contact met ons op en wij vertellen u graag welke distributeur of dealer het dichtst bij u in de buurt zit.

Sluiten
Hoe word ik SmartMetals Distributeur/Dealer?

Bent u een erkende distributeur van audiovisuele oplossingen en apparatuur en heeft u interesse om de SmartMetals producten in uw assortiment op te nemen? Dat kan! Neem contact op met het SmartMetals team en vraag naar de mogelijkheden.

Sluiten
Waar vind ik een SmartMetals distributeur?

Op onze distributeurspagina vindt u een overzicht van al onze distributeurs en hun contactgegevens.

Sluiten
Hoe zoek ik een product op de SmartMetals website?

Er zijn vier manieren om producten te zoeken

1. Via de SmartSelector 
2. Via de homepage / assortimentspagina
3. Via het pull down menu onder "Producten" op de navigatiebalk
4. Via het zoekveld 

De SmartSelector
In januari 2012 heeft SmartMetals de SmartSelector geïmplementeerd waarmee u in slechts 3 stappen een oplossing kunt vinden. Deze is te kiezen in het hoofdmenu.

Hoe werkt de SmartSelector
Stap 1: U maakt de keuze tussen vloer-, wand- of plafondoplossingen door op een van de drie iconen te klikken. 
Stap 2: U geeft aan of u op zoek bent naar een oplossing voor een projector of een flatscreen, door op een van de twee iconen te klikken. 
Stap 3: Een overzicht van producten wordt geladen die vallen onder de categorieën die zijn aangegeven in stap 1 en 2. 

In het menu aan de linkerzijde heeft u de mogelijkheid uw zoekopdracht verder te detailleren of aan te passen door de grijze bolletje aan of uit te vinken. Wanneer u het gewenste product heeft gevonden kunt u enkele afbeeldingen, de installatie instructie en een product leaflet van het desbetreffende product downloaden door te klikken op de link “meer informatie”. Ook vindt u hier alle accessoires welke gecombineerd kunnen worden met het geselecteerde product. Daarnaast kunt u nu ook makkelijk en snel een offerte aanvragen van een of meerdere producten door deze in het offertemandje te plaatsen. Dit kunt u doen door op de link “Toevoegen aan offertemandje” te klikken. Vervolgens kunt u deze verzenden naar het SmartMetals Team.

De homepage / assortimentspagina
Op deze pagina vindt u een overzicht van het SmartMetals assortiment gegroepeerd in categorieën. Wanneer u op een van de categorieën klikt, krijgt u een overzicht met alle producten uit deze categorie. Door op “meer informatie” te klikken vindt u ook de technische specificaties, afbeeldingen, de product leaflet en bijbehorende accessoires. 

Het zoekveld
Rechts bovenaan de webpagina heeft SmartMetals een zoekfunctie geïntegreerd waar u producten kunt opzoeken door het artikelnummer in te typen.  Een artikel nummer ziet er als volgt uit: 062.7200. Door vervolgens op het product te klikken komt u op de desbetreffende productpagina waar u afbeeldingen, de product leaflet of installatie instructie kunt downloaden. Ook staan hier de accessoires weergegeven die met het product gecombineerd kunnen worden. 

Sluiten
Hoe vind ik een passende oplossing voor mijn toepassing?

Veiligheid staat hoog in het vaandel bij SmartMetals. Om die reden adviseren wij dat elke locatie zorgvuldig wordt bekeken zodat het juiste product met het passende montagemateriaal gekozen kan worden. 
Belangrijk is dat het montage oppervlak, of dit nu de wand, vloer of plafond is een stevige en stabiele oppervlakte is. SmartMetals raad aan alle installaties uit te laten voeren door gekwalificeerd personeel en volgens de huidige regelgeving.

SmartMetals biedt een compleet assortiment vaste en mobiele montage oplossingen, gemotoriseerd of handmaktig in hoogte verstelbaar, voor projectoren, flatscreens, whiteboards en camera's. Om gemakkelijk en snel de juiste oplossing te vinden heeft SmartMetals de SmartSelector ontwikkeld. In slechts drie stappen vindt de SmartSelector voor u het juiste product. Daarnaast is er  voor elk product een product leaflet beschikbaar als download. In dit document vindt u alle technische specificaties en een technische tekening.

Als u vragen heeft of advies wilt kunt u te allen tijde contact opnemen met het SmartMetals team.

Sluiten
Kan ik een demo-unit testen?

Heeft u interesse in het zien van een van onze producten? SmartMetals voorziet u graag van een demo-unit om zelf het gebruiksgemak, snelle installatie en hoogstaande kwaliteit van de producten te ervaren. Natuurlijk kunt u ook een afspraak maken met iemand van het SmartMetals team voor een demonstratie.

 
Sluiten
Wat zijn SmartMetals' openingstijden?
Maandag t/m donderdag 7.00 - 17.00
Vrijdag 7.00 - 15.00
Zaterdag en zondag GESLOTEN

 

 

Sluiten
Wat zijn de levertijd en garantie voorwaarden?

Naast haar kantoor in Culemborg beschikt SmartMetals over een groot magazijn, waardoor veel producten doorgaans uit voorraad kunnen worden geleverd of geassembleerd. Hebben wij door u bestelde producten niet op voorraad, kunnen wij over het algemeen binnen 4-5 weken na opdracht leveren. Levertijden voor maatwerk oplossingen / specials worden uiitgelegd op de pagina Ontwerptraject Specials.

SmartMetals biedt op alle producten een garantie van 5 jaar na levering.

Sluiten
Wat als een product of onderdeel defect raakt?

• Mocht een product defect raken binnen de garantieperiode, buiten uw toedoen om, dan heeft u mogelijk recht op een vervangend onderdeel, een reparatie of een nieuw product in het geval dat reparatie niet mogelijk is (dit slechts ter beoordeling van SmartMetals).

• Aangezien onze garantie een Carry-In-Garantie is, dient u het defecte product/onderdeel ter reparatie aan ons toe te sturen. Als we u een vervangend onderdeel sturen om de reparatie zelf te doen, zullen zowel het onderdeel als de verzendkosten in eerste instantie aan u worden gefactureerd. Retourneer alstublieft het defecte onderdeel voor onderzoek; als het defect een defect onder garantie blijkt te zijn worden het vervangende onderdeel als ook de verzendkosten om dit onderdeel te versturen gecrediteerd. Als wordt bepaald dat het defect is ontstaan door uw toedoen zullen de kosten van het vervangende onderdeel als ook de vrachtkosten voor uw rekening blijven.

• Transportkosten voor de retour naar SmartMetals zijn te allen tijde voor uw rekening, transportkosten terug naar uw adres alleen in het geval dat het defect niet is gedekt onder garantie.

• Vraag een RMA formulier aan bij ons Sales Team (+31 (0)88 70 60 100 of info@smartmetals.nl) en gebruik het volgende adres om het defecte onderdeel/product te retourneren:

SmartMetals Warehouse RMA
Ref.: [RMA nummer]
Pascalweg 13
4104 BE CULEMBORG
The Netherlands

Een retour etiket vindt u ook op het RMA formulier dat wij toesturen.

Sluiten
Wat doe ik als een product Dead On Arrival is?

DOA betekenis:

DOA betekent Dead on Arrival. Als een SmartMetals product symptomen van een hardware defect vertoont en dit de eerste ingebruikname verhindert, dan kan het product als een DOA worden beschouwd.

Rapportage; Oplossing:

Als u van mening bent dat uw product een DOA is, bel dan ons Sales Team (+31 (0)88 70 60 100) binnen 5 werkdagen na ontvangst van het product. SmartMetals zal bepalen of het een DOA betreft, u vervolgens een oplossing bieden en actie ondernemen om het product terug te krijgen naar ons magazijn.

Overige voorwaarden:

  • Als de DOA later wordt aangemeld dan 5 werkdagen na ontvangst of later dan 45 dagen na onze verzenddatum als dit eerder is, is de standaard productgarantie van SmartMetals van toepassing.
  • Als SmartMetals bepaalt dat het GEEN DOA betreft, geldt de standaard SmartMetals productgarantie.
  • Transportkosten (zowel voor de herlevering als de ophaling van het DOA product) zijn voor rekening van SmartMetals voor alle producten die door SmartMetals worden bepaald DOA te zijn. SmartMetals behoudt zich het recht voor om het geretourneerde DOA product te testen. U dient een aankoopbewijs te overleggen en het product in zijn originele verpakking te verpakken waarna wij een ophaling zullen organiseren.
Sluiten
Hoe kan ik iets retourneren?

Het kan gebeuren dat u een onjuiste bestelling heeft geplaatst, dat wij iets verkeerd hebben geleverd of dat u een demo aan ons wil retourneren; wilt u iets aan ons retourneren vraag dan vooraf een RMA-formulier bij ons aan. Neem hiervoor contact op met het SmartMetals Team via +31 (0)88 70 60 100 of info@smartmetals.nl.

Producten worden gecrediteerd* na ontvangst op voorwaarde dat deze in perfecte staat en in originele verpakking aan ons worden geretourneerd. Zo niet, behoudt SmartMetals zich het recht voor om de kosten, die nodig zijn om het product terug te brengen in perfecte staat, door te belasten dan wel in mindering te brengen op de credit factuur. Ook eventuele restockingkosten worden in mindering gebracht op de credit factuur.

* bij onjuiste levering crediteren we inclusief verzendkosten, bij onjuiste bestelling exclusief verzendkosten

 

 

Sluiten
Wat als een order beschadigd wordt aangeleverd?

Controleer een levering bij binnenkomst altijd op eventuele schade en of de geleverde aantallen overeenkomen met uw bestelling of onze bevestiging. Constateert u schade handel dan als volgt:

In het geval van transportschade
Teken transportschade altijd aan op het CMR formulier / de vrachtbrief zodat wij de vervoerder hiervan op de hoogte kunnen stellen. Geef ons de schade binnen 24 uur na levering schriftelijk door via info@smartmetals.nl, voorzien van foto's (bij voorkeur foto's van de levering in verpakking, uit verpakking en van de beschadigingen in close-up).

Bij gebreken anders dan transportschade
Meld zichtbare gebreken, anders dan transportschade, schriftelijk binnen 7 dagen na levering via info@smartmetals.nl bij voorkeur voorzien van foto's.

Vervolgstappen voor de herlevering en de retour van de beschadigde goederen zullen we per geval bepalen en met u doornemen.

 

Sluiten
Waar vind ik SmartMetals' Algemene Voorwaarden?
  1. We voegen ze standaard toe aan al onze offertes en orderbevestigingen.
  2. U vindt ze in de footer op deze website.
  3. Ook kunt u ze hier downloaden.
Sluiten